עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

סיכום 2019: כל העדכונים שהיו באינסטגרם

2019

אינסטגרם התחילה את דרכה כרשת חברתית פשוטה להבנה והפעלה, כשהעיקר בה היה שיתוף תמונות. למעשה, זה כל מה שהיה שם ועם זה היא הגיעה מאד רחוק. בהמשך הדרך, היה בלתי נמנע לאמץ פיצ'רים נוספים, שהפכו את הרשת החברתית לאחת הרשתות המבוקשות ביותר בקרב צעירים. זהו תהליך שקרה גם לפייסבוק למשל. בשנת 2019 נוספו לאינסטגרם פיצ'רים מעניינים נוספים אותם נסקור במאמר הבא.

אינסטגרם – לא מה שהכרנו

הרשת הפופולרית, אינטעברה לא מעט שינויים בשנה האחרונה, חלקם עדיין בגדר ניסוי, אבל המגמה ברורה. שנסקור את השינויים והעדכונים המשמעותיים ביותר?

 

לייקים נסתרים

הלייקים הפכו להיות עם השנים מקור לגאווה ואפילו להכנסות של חשבונות האינסטגרם השונים. יחד עם זאת, הם יצרו לחץ רב מאד ביחוד על בני נוער וצעירים. כמות הלייקים באינסטגרם הפכה למקור של חרדה ובאינסטגרם החליטו לעשות משהו בנידון. ניסוי שהחל לרוץ, יעלים את מספר הלייקים מהמשתמשים. הלייקים עדיין יספרו וכנראה ישמשו את האלגוריתם הפנימי לצורך שקלולי חשיפה, אבל המשתמש לא יוכל לראותם באופן ישיר (אלא באמצעות לחיצה). המדינות שהתחילו בניסוי הן אוסטרליה, איטליה, ניו זילנד יפן וברזיל – וגם בישראל הלייקים הפכו למוסתרים. יש לשער שהמגמה הזו תתקדם ליתר המדינות אולי בשינויים או התאמות קלות.

 

הזמנה לצ'אט

סטיקר חדש יכול להזמין את העוקבים לצ'אט מתוך הסטורי. ההזמנה היא לצ'אט שנפתח מהסטורי ומנוהל כקבוצה. זה יאפשר לפתוח מעין קבוצת דיון ממוקדת. הקבוצה הזו תוכל להיות כלי שיווקי די יעיל בתנאי שיבוצע באופן נכון ולא יהיה עמוס מידי במשתמשים.

 

שמירת חומרי גלם לסטורי

האפשרות לשמור חומרים מצולמים במשך שבעה ימים ולפרסמם, תשנה את הסטורי כפי שהכרנו אותו. ניתן יהיה לרכז מאמצים וצילומים ולאחר מכן לפרסם סטורי במועדים מאוחרים יותר. זה יהפוך את הסטוריז לפלטפורמה מושקעת יותר ויחד עם זאת יקל על ההפקה שלהם. רבים טוענים שזה יפגע באופי המיוחד של הסטורי כמקום בו מפורסמים תכנים מאד ישירים, ואכן ניתן לומר כי הטענה הזו נכונה ברובה. אפשרות לשמור תכנים תאפשר צילומי 'טייקים' רבים יותר ובהכרח תוציא חומרים פחות ספונטניים, יותר ערוכים ויותר מקצועיים. העובדה שהסטורי נעלם עדיין תשמור על היכולת של מפרסמים לספק תכנים לא שגרתיים ואפילו נועזים.

 

חסימת משתמשים

הדרך בה נעשית חסימת משתמשים כיום היא בגדול, לפי חישוב של אחוז הפוסטים החורגים ממדיניות הפרסום. הבעיה היא שניתן לפרסם הרבה פוסטים כך שאלו ה'חורגים' נשארים כאחוז קטן מהפרסומים. אינסטגרם מתכוונת למנוע את זה על ידי מעבר לחישוב של כמויות אבסולוטיות אותן לא ניתן לעבור (וזה אולי קצת מזכיר את שיטת הנקודות בעבירות תנועה).

 

התראות לפני חסימה

באינסטגרם מודעים לכך שלא כל חשבון שעובר על הכללים עושה זאת במודע או מכוונה להזיק. הקשר עם היוצרים הוא בראש סדרי העדיפות שלהם ולכן הם מגבירים את השקיפות ויוצרים מנגנון אזהרה לפני חסימה. האזהרות יפרטו בדיוק את הפוסטים שהפרו את הכללים וגם יתנו הזדמנות לתיקון. כך לא תהיה אפשרות לבעלי חשבון באינסטגרם להאשים את הפלטפורמה בחד צדדיות. באינסטגרם תולים הרבה ציפיות במהלך ומצפים שהוא יוביל לתוכן טוב יותר ובעיקר לסביבה בטוחה ונעימה לכל המשתמשים.

 

מיקום מודעות חדש!

אזור האקספלור EXPLORE הוא המקום בו ניתן לראות פוסטים דומים לאלו המעניינים אותנו. התוכן שם יותר ממוקד ומגיע לקהל יותר מפולח. באינסטגרם הכריזו שהאקספלור יקבל גם הוא אפשרות למודעות פרסומת. זה דבר שנעשה בהדרגה, לאט אבל בטוח. תוספת של שטח פרסום כה יעיל תשרת את המפרסמים כמובן אבל לא רק אותם. פרסומות ממוקדות ומתאימות לקהל היעד הם חלק מתוכן מעניין ורלוונטי. זהו צפוי להיות מצב של WINWIN קלאסי בו גם המשתמשים ייהנו ויברכו עליו.

לסיכום

אינסטגרם נעה לכיוון של העשרת חוויית המשתמש ויצירת סביבה בטוחה יותר. מה שאנחנו יכולים להבין מהשינויים האחרונים הוא שאינסטגרם בסה"כ קשובה לבעיות ולרצונות של המשתמשים. השינויים הם כמו תמיד, נעשים בהדרגה, כך שניתן להתרגל אליהם וגם לכוונן את הפרטים כפי הנדרש. המגמה של הוספת שטח פרסום הייתה יכולה קצת להדאיג אותנו כמשתמשים, אבל גם השנה נוכחנו לראות שהיא נעשית בצורה שקולה ומדודה. אינסטגרם צריכה למצא מקורות הכנסה אבל גם לשרת את המשתמשים והמפרסמים באיזון עדין בין כולם. עד היום, נראה שהיא עושה זאת בהצלחה. 

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo