עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

האפליקציה החברתית שכולם חייבים להכיר

רשת חברתית

 

מאז הפריצה של הרשתות החברתיות לחיינו, אנחנו עדים לשלל תופעות – חלקן חיוביות יותר וחלקן פחות. רשתות חברתיות מאפשרות לנו לתקשר עם אנשים רבים, להגיע לכל מיני נושאים ולמצוא שותפים לתחומי עניין שונים. למשל, קבוצות פייסבוק יאפשרו לנו להחליף מידע בנושאים מגוונים, החל מגידול ביתי של פטריות ועד החלפת דירות נופש.

בני נוער וילדים מגלים אפשרויות חדשות של היכרות, משחק ופנאי. כצפוי, יש לתופעה גם צדדים פחות חיוביים. כיום, יש לא מעט אנשי חינוך ופסיכולוגים שמאבחנים תופעות של התמכרות לרשתות חברתיות וקושי אצל ילדים להתנתק מהן, אפילו לכמה שעות. בעיה נוספת עולה מכך שרשתות אלו מציגות מציאות מעוותת של יופי ואושר. בני נוער שחשופים לאינסטגרם למשל, יכולים לפתח ציפיות לא מציאותיות לגבי המראה החיצוני שלהם. האם ישנו פתרון? ובכן, הכירו את האפליקציה החברתית החדשה.

הרשת החברתית שרוצה שתתנתקו

על רקע הדברים הללו, הייתה זו רק שאלה של זמן עד שתקום רשת חברתית שתנסה להחזיר את הגלגל אחורה ודווקא תעודד התנתקות מהמסכים. היזם אברהם שאפי היה בין הראשונים לזהות את הדברים והחליט לעשות מעשה. לאחר שהקים ומכר חברה בתחום משאבי האנוש, הוא חבר אל מי שהיה ממייסדי פייסבוק, סקוט בניסטר, וביחד הקימו את IRL. משמעות השם היא IN REAL LIFE ואכן הרשת החדשה רוצה לפתח את מה שקורה לנו בחיים האמיתיים.

הרשת נמצאת על אפליקציה, ממש כמו כל רשת חברתית אחרת. הרעיון שלה הוא חיבור בין משתמשים לפעילויות שאינן 'און לייניות' אלא ממש פעילויות בהן נפגשים פנים אל פנים.

יהיה מי שיגיד שגם בפייסבוק ניתן לקבוע אירועים ולהזמין אליהם משתתפים, ומדוע אם כן צריך רשת חברתית שלמה שתעשה זאת? יש לכך כמה סיבות טובות.

ראשית, בIRL ניתן להתחבר רק עם משתמשים על בסיס אנשי הקשר שבטלפון. זה אומר שילדים ובני נוער מוגנים מכל מיני פניות של זרים אליהם. בשביל לשלוט ולסנן גורמים לא רצויים מהחיים של הילדים, על ההורים פשוט לנתר את אנשי הקשר שלהם. למעשה, ההתמקדות באנשי קשר שבטלפון גם מבטיחה שהאירועים השונים יצאו לפועל באווירה חברתית אמיתית ועל סמך חברויות אמיתיות. הכוונה היא לא ליצור 'איוונטים' בהם מוזמנים כל מיני מכרים של מכרים כולל כל מיני פרופילים פיקטיביים, אלא לארגן אירועים אמיתיים. מלבד זאת, היזמים של IRL מצהירים שאין בכוונתם לשלב פרסומות אפילו לא בעתיד הרחוק. זה דבר שיכול להיות נפלא – רשת חברתית אחת שהיא נקיה מפרסומות.

היתרון של רשת כזאת יהיה גם באופן השימוש ממש. ברשתות כמו פייסבוק או אינסטגרם למשל, אנחנו משתמשים פעמים רבות בכדי לקדם את עצמנו, את הארגון שלנו או את העסק שאנחנו מפעילים. רבים רואים ברשתות החברתיות כלי עבודה ואפילו משקיעים בקידום ממומן שלהם. קידום באינסטגרם או קניית עוקבים לעמוד עסקי בפייסבוק הפכו להיות דברים שבשגרה.

ברשת IRL יתאפשר לנו סוף סוף ליהנות ממש ולא להיות עסוקים בקידום עצמי או עסקי. הרשת תאפשר לנו להתארגן ולמצא שותפים לשלל פעילויות כגון הופעות, משחקים או סתם מפגשים שונים. הרשת תחזיר את הקסם של מפגשים חברתיים אמיתיים עם אנשים הקרובים לנו.

שנסכם?

 

רבים תולים ציפיות רבות ברשת IRL. הורים ומחנכים שעוד זוכרים ילדות ללא רשתות חברתיות, מקווים שהרשת הזאת תעזור לילדים לחוות יותר חוויות 'אמיתיות' שאינן תלויות ברשתות חברתיות או בכלל במסכים כלשהם. התגובות לרשת הן טובות מאד. מספר המשתמשים עולה בהתמדה, ויותר אנשים מצליחים להקדיש זמן לפעילויות שונות. המייסדים שואפים שעניין ההזמנות למפגשים יהיה זהה למה שאינסטגרם עשו לפרסום תמונות. לטענתם, יותר אנשים מצלמים תמונות בעקבות אינסטגרם. אם הצפי שלהם נכון, הרי שגם כמות המפגשים שאנשים עורכים תעלה בעקבות פלטפורמה ידידותית שמאפשרת להם לעשות זאת בנוחות. לסיום, חייבים לציין לטובה את מקימי הרשת על הנכונות שלהם לעזור לקהילות שונות ברחבי העולם. הפרויקט העכשווי שלהם הוא באוגנדה בו הם עוזרים לארגן מפגשים מכל הסוגים בקרב פליטים: פעילויות חינוך, תרבות ואפילו עזרה שונה. כל שנותר לנו הוא לקוות שIRL יהפכו במהרה להיות רשת פופולרית ממש כמו יוטיוב, פייסבוק או אינסטגרם.  

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo