עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

איך רשתות חברתיות עוזרות לשיווק אונליין?

ישיבה במשרד

אין ספק שאחד הגורמים המשפיעים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי הן הרשתות החברתיות. כיום, אנחנו מתייחסים אליהם כאל עובדה מוגמרת, אבל זה לא תמיד היה כך. עד לפני זמן לא רב, השיווק באינטרנט היה מבוסס ברובו המכריע על נראות במנועי חיפוש ועל פרסומות. קידום אורגני וקידום ממומן היו שתי הדרכים הפופולריות לפרסום ושיווק עסקים, שירותים ומוצרים. עם כניסת הרשתות החברתיות המודרניות, התאימו את עצמם המשווקים באינטרנט למצב החדש. הרשת המשמעותית הראשונה לשיווק הייתה פייסבוק. בתחילה היא רצה וצברה משתמשים ללא כל אפשרות לפרסם עסקים. למעשה, בתחילתה לא היו אפילו 'דפים עסקיים' באופן רשמי. עסקים שבכל זאת רצו לפרסם היו נרשמים בתור חשבון רגיל, מנסים לצבור חברים וכך להגיע ללקוחות פוטנציאליים.

הפריצה הגדולה הגיעה עם האפשרות לפתוח דפים עסקיים ועם האפשרות לפרסם באופן רשמי. כיום, יש כמה וכמה רשתות חברתיות מצוינות לשיווק, כשכל פלטפורמה מציעה פיצ'רים ייחודיים. אז איך רשתות חברתיות עוזרות לשיווק? ריכזנו בעבורכם את כל המידע החיוני.

 

רשתות חברתיות בזמננו

הפרסום בפייסבוק היה פריצה משמעותית בעולם השיווק, והפלטפורמה הפכה לאפיק שיווק עיקרי עבור רבים. הכוח של פייסבוק עבר מפה לאוזן, ורבים החלו ללמוד על יכולת הפילוח של הקהלים ודרכי השיווק ברשת החברתית. פייסבוק מכירה את המשתמשים שלה בצורה שלא הייתה מקובלת עד כה. הפרסום בה הפך ליותר ממוקד ואיפשר הגעה לקהלי יעד ויחד איתם גם לשיווק יעיל של מוצרים שונים, כמו גם מוצרי נישה רבים.

פייסבוק לא נשארה הרשת החברתית הראשונה. אליה הצטרפו מהר מאד גם האינסטגרם, פינטרסט, טיק טוק, טוויטר, יוטיוב ועוד. אינסטגרם למשל, הפכה לפופולארית בזכות היכולת לתקשר בין משתמשים באמצעים ויזואליים הכוללים מעט מאד טקסט. מהר מאד נוספו גם סרטונים שהוסיפו עוד מימד ולאחרונה גם הפיצ'ר שהפך למבוקש במיוחד – הסטורי.

הפרסום ברשתות הללו מתמקד כיום בשתי רמות: פרסומים שונים שמנסים להגיע לוויראליות אורגנית ופרסום ממומן. דפים עסקיים יודעים שבכדי להגיע לוויראליות הם צריכים ליצור תוכן מעולה. ההשקעה בתוכן כיום הגיעה לשיאים חדשים וכוללת שיתופי פעולה שונים בין עסקים למשתמשים. דבר שהוביל לתופעה מעניינת של סלבריטאי הרשתות החברתיות.

 

רשתות חברתיות – צמיחת הסלבריטאים

אחד הטרנדים החזקים ביותר כיום וגם בעתיד הנראה לעין הוא סלבריטאי הרשת או ידועני הרשתות החברתיות, מה שלעיתים נקרא גם "משפיענים". רשת היוטיוב למשל הצמיחה המון ידוענים כאלו. הערוץ שלהם מהווה פלטפורמה לפרסום ושיווק של מוצרים או שירותים שונים. הכוח של אותם ידוענים הוא בקהל העוקבים שלהם. לדוגמא ניקח את אשלי ווקסמן בקשי – הערוץ שלה הפך למאוד פופולרי והיא משלבת בו סרטונים שונים הכוללים עצות, הצגת מוצרים וגם דברים אישיים שונים שיש לה לומר ולהראות. דרך אותם סרטונים ובאמצעות האמון של הקהל שלה, היא מפרסמת מוצרים או שירותים רבים כגון מוצרי טיפוח, מוצרים לבית ועוד. דוגמא נוספת של שיווק באמצעות ידוענים ברשת מגיעה דווקא מהכיוון של קידום האינסטגרם. נטע אלחמיסטר הצליחה להפוך את עצמה ואת הערוץ שלה לפלטפורמת שיווק שהזניקה את מותג בגדי הים שהקימה.

 

שיווק ברשתות חברתיות – לאן זה הולך?

השיווק ברשתות חברתיות הפך לנפוץ בקרב בעלי עסקים, והוא הולך להיות יותר ויותר משמעותי גם בשנים הקרובות. כמה טרנדים יובילו את המגמה הזו:

 

ריבוי רשתות

רשתות חברתיות שונות ומשונות קמות וצפויות עוד לקום. ישנן רשתות נישתיות כמו סאונדקלאוד או טוויץ' כאשר לכל אחת מהן יש יעוד משלה. נראה שנוכחות בפייסבוק היא הכרחית כיום לכמעט כל סוגי המוצרים או השירותים. נוכחות אינסטגרם מאד מומלצת למוצרי אופנה, יופי, טיפוח אישית ואפילו תיירות. כל מה שמצטלם טוב – יכול להתאים לשם. יוטיוב היא רשת שגם יכולה להכיל מגוון רחב של מוצרים. ניתן לנצל אותה בכדי לקדם כל סוג של אנשי מקצוע החל מעורכי דין וכלה במאמני כושר. היכולת לתת הרצאות או הדגמות בסרטונים פשוט מושלמת לכך.

 

רכישה ישירה

כיום אנחנו רואים יותר ויותר המרות שמתבצעות כבר ברשתות החברתיות, ואין ספק שמדובר במגמה שרק תתגבר. חנויות פייסבוק עדיין נמצאות בחיתוליהן אבל הצפי הוא שניתן יהיה לרכוש ולהזמין מוצרים ללא צורך לצאת מהפלטפורמה לאתר או עמוד נחיתה – כך שהרכישה המקוונת תתבצע בתוך הרשת החברתית.

 

שימוש בניידים

למעשה, הדרך היותר נכונה להגיד את זה היא 'היעלמות הנייחים'. בעתיד, הגלישה ברשתות תהיה ברובה המכריע ממסכים ניידים. זה אומר שהקמפיינים צריכים להיות מותאמים לרמת קשב מהירה יותר של הצרכן. מסרים פשוטים, וויזואליים ומהירים יהיו אלו שמצליחים למכור.

לסיכום נאמר שהרשתות החברתיות כפי שאנחנו מכירים הן רק בשלב ההתחלתי. המגמה היא שהן יהפכו למרכז השהות שלנו באינטרנט ויהפכו לאחד מאפיקי השיווק הטובים והמוצלחים בעבור בעלי עסקים רבים. מומלץ כבר עכשיו לייצר נוכחות דיגיטלית, ולהקים עמודים עסקיים ברשתות החברתיות האידיאליות ביותר בעבורכם.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo