עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

פתיחת עמוד עסקי – המדריך המלא

תמונה של גלישה בפייסבוק

המאמר הזה מיועד לכל מי שיש לו עסק ומסיבה זו או אחרת עדיין לא הקים עמוד עסקי. עסקים רבים מתנהלים ללא עמוד כזה או עם עמוד מאד סמלי שאינו מנוהל על ידי בעל מקצוע.
כאשר ניגשים לפרויקט של הקמת עמוד חדש לעסק, חשוב להבין כיצד הוא מתנהל. ברוב המוחלט של המקרים אמנם נטיל את המשימה על איש מקצוע או על אחד העובדים, אבל עדיין חשוב להבין את הנושא בכדי לדעת לקבל החלטות נכונות. ריכזנו מידע חיוני בנושא.

עמוד עסקי חדש צעד אחר צעד

מזל טוב, החלטתם שגם לעסק שלכם מגיע עמוד עסקי. אנחנו יכולים כבר לומר לכם שזוהי החלטה נכונה שתוביל את העסק שלכם למקומות טובים יותר. לפני שניגש לעמוד עצמו, יש כמה דברים שאתם צריכים לעשות שאינם קשורים באופן ישיר להקמת העמוד. אנחנו מתכוונים כמובן לרשתות החברתיות שמהוות את הנדבך התומך לעמוד. עברו על חשבונות העסק שלכם ברשתות המובילות. אם אין לכם עדיין חשבון אינסטגרם או פייסבוק – דאגו לפתוח אחד, כרגע רק בצורה טכנית. הגדירו תקציב אותו תשקיעו בהגדלת לייקים ועוקבים. זה יאפשר לכם להגיע ליותר חשיפה דרך הדפים הללו ויהווה את הבסיס עליו תעבדו בהמשך עם אותם דפים. עוקבים ולייקים הם ליבת העמוד, הם מייצגים את רמת העניין של הגולשים במה שאתם מפרסמים ובאופן ישיר גם בהגעה ללקוחות פוטנציאליים.
בואו נעבור על השלבים השונים בהקמת העמוד, כרגע נעסוק בפייסבוק:

הגדרות בסיסיות

כאשר נפתח את העמוד העסקי, פייסבוק תרצה לקבל מאיתנו לא מעט פרטים על העסק שלנו. טעות נפוצה היא פשוט לדלג על השלבים הללו ולפתוח עמודים דלים בפרטים. אנא הקדישו את הזמן והמאמץ להגדיר נכונה את כל הפרטים. חשוב למשל להגדיר נכון את תחום העיסוק של העסק מפני שזה עשוי להניב תנועה רלוונטית לעמוד. כמו כן, שעות פעילות מדויקות גם הן חשובות, ולו בשל העובדה שפייסבוק תציג את המידע הזה ללקוחות פוטנציאליים. הימנעו מלכתוב "תמיד פתוחים", אלא הגדירו זמנים שבהם אתם זמינים לקבל ולענות על הודעות מלקוחות, זאת בשל העובדה שפייסבוק מודדת את הזמינות שלכם במענה להודעות בעמוד (עסקים שעונים מהר מקבלים ציון לשבח, וזה בהחלט מופיע בעמוד). עוד בהגדרות הראשוניות יהיו הכתובת, מספרי הטלפון ואתר האינטרנט. רצוי מאד לייעד קו טלפון (זה יכול להיות גם מספר ווירטואלי) שמקבל את השיחות מהפייסבוק. לגבי אתר האינטרנט, זה המקום לחשוב אולי תרצו לייצר דף נחיתה או מיניסייט לתנועה שמגיעה מהעמוד העסקי.
פה נעצור לציין כי לטובת הגדלת העוקבים, מוטב (לפחות בתור התחלה) לרכוש לייקים לעמוד, ולו כדי שהעמוד ייראה פופולארי ומזמין עבור הגולשים.

תכנים

לב העמוד העסקי הוא כמובן בתכנים שנמצאים בו. תכנים יכולים להיות מסוגים שונים: תמונות סרטונים, שידורי לייב וכמובן פוסטים. בנייה של עמוד עסקי מחייבת השקעה אינטנסיבית בתכנים. להלן מספר דגשים לגבי התכנים באופן כללי:
תזמון – חשוב להבין מהו התזמון הנכון להעלאה עבור תכני העמוד, בייחוד בשל שעות הגלישה הפופולאריות של העוקבים שלכם. כאשר אנחנו מתחילים עמוד חדש, אנחנו כמובן צריכים להעלות תכנים מייד בהתחלה, כך כשאנשים חדשי יגיעו אל העמוד, הוא כבר יהיה מלא בתכנים שונים (גם אם בודדים). יחד עם זאת, רצוי לתכנן מראש גאנט מסודר ובו בנק רעיונות לפוסטים עבור הרבעון הקרוב, כך תוכלו לנהל את העמוד באופן נכון ומושכל ולהימנע מניהול ספונטני ולא מתוכנן.
תדירות – הנושא השני הוא תדירות התכנים. בשלב ההקמה, יש להחליט על תדירות של העלאת תכנים שמתאימה לעסק שלכם ולהיערך בהתאם. יש מי שבוחרים להעלות תכנים פעמיים בשבוע ויש מי שמעדיפים להעלות 4 פוסטים בשבוע וכו'.
איכות – כמות הפוסטים חשובה, אך חשובה עוד יותר האיכות של התוכן. המטרה היא ליצור ערך לגולש, ולספק תכנים מעניינים שיגרמו לגולשים לעקוב אחרי העמוד שלכם. ערך כזה נמדד בכמה צורות: האם יש לגולש מידע מעניין בתוכן? האם יש בתוכן ערך בידורי כלשהו? האם יש בתוכן מענה לבעיה ספציפית של הגולש? נסו לראות בכל תוכן שלכם אם אתם עונים בחיוב על אחת מהשאלות הללו. כאמור, מומלץ לבנות בנק רעיונות מבעוד מועד, מה שיקל עליכם את תהליך ניהול העמוד ואף ייעל אותו.
אמינות – לאורך זמן, הגולשים יעריכו אתכם אם תספקו להם תוכן אמין. נסו לבדוק את העובדות ולהעלות רק דברים שאתם עומדים מאחוריהם 100%.

הגדרות של שימושים מתקדמים

הדף העסקי כולל לא רק את היכולת להעלות תכנים באופן ישיר. קיימות שתי תכונות שאתם חייבים להכיר ורצוי מאד להפעילן כבר מההתחלה:
קבוצות – דף עסקי יכול לנהל קבוצה משל עצמו. יש לזה יתרונות משמעותיים. קבוצה כזאת יכולה להיות מקום שבו אתם באים במגע עם הלקוחות שלכם בצורה קצת פחות מלחיצה או 'מכירתית' ומספקים להם תמיכה ותשובות לשאלות. זוהי דרך נפלאה להקים קהילה מסביב לעסק. רק שימו לב שהקמת קבוצה מצריכה ניהול שונה מניהול עמוד, כמו גם שצריך למצוא את הטיימינג הנכון להקמתה.
חנות – ניתן להקים חנות וירטואלית ולהעלות אליה מוצרים מתומחרים. מדובר באפשרות מצוינת שחשוב וכדאי לנצל, כמובן כל עוד זה משרת את האינטרסים של העסק שלכם.

יצירת חשבון לקמפיינים ממומנים

אל תשכחו להירשם לחשבון המודעות של פייסבוק, להכניס פרטי אשראי ולקבל אישור להריץ קמפיינים ממומנים. זהו כלי מצוין שיסייע לכם להגיע לקהלים רבים ומדויקים.

לסיכום

הקמת דף עסקי היא צעד שיכול להועיל לעסק שלכם באופן ניכר, ולא נגזים אם נאמר שמדובר בכלי חובה עבור כל אחד. זכרו שכמו שאתם טובים במה שאתם עושים, יש כאלו שהתמחו בהקמת דפים, העלאת תכנים ותפעול שוטף של עמודים עסקיים ואולי יהיה זה נבון לקבל הצעת מחיר לשירותים הללו בכדי שתוכלו ליהנות מעמוד עסקי פעיל ופורח.

בהצלחה!

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo