לאילו עסקים מומלץ לפרסם באינסטגרם?

לאילו עסקים מומלץ לפרסם באינסטגרם?

אפליקציית האינסטגרם סוגרת עשור, ופה נציין שאם תחילה היא בעיקר סייעה לשתף תמונות, הרי שכבר לאחר שנתיים היא עשתה הרבה רעש, עובדה שהובילה את מעצמת פייסבוק לזהות את הפוטנציאל הגדול ולרכוש אותה, כך שכיום היא לא רק יותר משוכללת ומחזיקה באינספור משתמשים, אלא גם מהווה כלי שיווק וקידום מוביל, כזה שבין היתר מאפשר לנהל פרסום ממומן (באמצעות הממשק של פייסבוק כמובן).

להלן 11 סיבות שדוחפות עסקים לפרסם דרך האינסטגרם:

  1. האינסטגרם מפגיש בין כל קבוצות הגילאים, בין צעירים למבוגרים – מיליוני משתמשים נעזרים באפליקציה מדי יום – כשליש מהאוכלוסייה בארץ!
  2. ברחבי העולם משתמשים בפייסבוק למעלה מ300 מיליון איש, כך שניתן להגיע בקלות לקהל יעד נרחב, מבלי להשקיע רבות במלל שכתוב בשפה זרה.
  3. הפרסומות מופיעות בשני מישורים מקבילים: גם בסטורי וגם בפיד (באמצעות היצע מגוון של הודעות).
  4. בין היתר הפרסומות יודעות "לרדוף" אחר הגולש – הודות לקמפיין רימרקטינג.
  5. יחסית לפלטפורמות דיגיטליות אחרות, פה עלויות הפרסום זולות.
  6. אפשרי לפרסם את האתר של העסק באמצעות קישור ישיר מהסטורי, כך שיחסית בקלות מגיעים לתפוצה הרבה יותר רחבה.
  7. אינסטגרם מאפשר שיווק ממוקד, בהתאם להגדרת המאפיינים של קהל היעד (גיל, אזור מגורים, עיסוק, תחביבים וכדומה).
  8. לתמונה אחת יש כוח רב שמילים רבות אינן יכולות לתאר, ועל כן האינסטגרם מהווה יעד מושלם עבור תמונות שיווקיות, ואף יותר מכך – עבור תמונות יצירתיות שמייצרות עניין.
  9. בהנחה וקהל היעד הוא בטווח הגילאים הבא: 25-35, העסק שלכם חייב נוכחות מקצועית באינסטגרם.
  10. כיוון שפייסבוק רכשה את הפלטפורמה, הרי שבאמצעות שיווק באינסטגרם מרוויחים באופן כפול – שתי הפלטפורמות חולקות כלי שיווק שביחד ממקסם את החשיפה.
  11. פרסום באינסטגרם מאפשר לנהל מערכת ניתוח ובקרה – להחזיק בנתונים שמסייעים להבין מה עבד יותר טוב, מה הוביל ליותר הקלקות וכדומה.

לאלו עסקים מומלץ לשווק באינסטגרם?

לעומת פלטפורמות אחרות, באינסטגרם מספיק לפרסם תמונה טובה (מחמיאה, מעוררת עניין, מצחיקה וכדומה) בכדי להעביר את המסר הרצוי, ועל כן אם מבקשים לפנות ללקוחות מבלי לגרום להם לקרוא יותר מדי ומבלי "לאנוס" אותם לצרוך מידע שיווקי, הרי שאין כמו תמונה (או סרטון תדמית שאינו עולה על 30 שניות) בשביל לייצר עניין, ואם רק תבדקו, תמצאו מגוון אופציות שיווקיות שמציעות משחק עם תמונות, ולו מודעת קרוסלה שמאפשרת לדפדף בין מספר תמונות, כאשר בסוף מוטמע משפט שמניע לפעולה.

אי לכך כל עוד העסק שלכם יודע להצטלם בצורה מושכת הוא צריך להשקיע בשיווק באינסטגרם, אך גם אם אין זה המקרה, עדיין העסק יכול להרוויח לא מעט מאפיק זה, ולו באמצעות יצירתיות (למשל הרצת תחרות נושאת פרסים). לאור הדברים כל עסק שיפעל באינסטגרם בצורה נכונה יכול להתפרסם דרכו, אך אין להסתיר שקיימים עסקים שהאינסטגרם יותר "נועד" עבורם, עסקים כגון מסעדות, חנויות אופנה, חנויות ספרים, מעצבי שיער, חדרי כושר, חנויות פרחים וכדומה. עוד נחדד שגם אם מחזיקים בעסק כביכול טריוויאלי, למשל סופר שכונתי, עדיין שיווק באינסטגרם יכול להוות עבורו יעד שיווקי מוצלח, ולו באמצעות פרסום תמונות שמעבירות את האיכות של הירקות, או באמצעות תמונות שמעבירות את האווירה המשפחתית.

מהן הדרכים לייעל את הפרסום?

כמו בכול פלטפורמה שיווקית, גם באינסטגרם תמצאו סודות מקצועיים. מה למשל? יש להשקיע בתמונות איכותיות, להקפיד על אותנטיות, להשקיע בצילום הדרכה מקצועי, ליישר קו עם חוקי ה"האשטאג" (קיטלוג נושאים), להעלות תמונות בתדירות גבוהה (בכדי להישאר בתודעה), להוסיף מיקומים, לתייג עוקבים, לתייג את הפוסטים בפלטפורמות נוספות, להשקיע בפילוח קהל היעד, לתזמן את הפרסומים בהתאם לשעות שרלוונטיות לקהל היעד, להעתיק קישור לתמונה/סרטון באינסטגרם (כאן תלמדו כיצד) וכמובן שחשוב לחזק את החשבון, אם באמצעות קיום אינטראקציה עם העוקבים ואם באמצעות רכישת עוקבים, לייקים, צפיות, תיוגים וכדומה – אופציה יעילה שבזמן קצר מייצרת עניין רב.

שנסכם?

אם מציבים את התועלת אל מול גובה ההוצאה, הרי שאין שאלה – שיווק באינסטגרם כדאי ביותר! עם זאת, שווה לפעול בצורה מושכלת ומודעת, ואף באופן יצירתי ומקצועי, כאשר תמיד טוב להכיר קיצורי דרך ולהיצמד למערכת ניתוח ובקרה.

הוסף תגובה חדשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

WhatsApp chat