להתפרסם דרך קידום ביוטיוב

איך מנהלים ערוץ יוטיוב מוצלח?

רבים מאיתנו נהנים לצרוך תכנים שונים באינטרנט. אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לכך היא כמובן יוטיוב. האפשרות לראות סרטונים בנושאים שונים ולעבור מסרטון לסרטון היא חוויה מאד מיוחדת. למעשה, אנחנו 'עורכים' לעצמנו מעין תכנית טלוויזיה ארוכה בה אנחנו מנהלים את התכנים: הכתבות, השירים, הראיונות או אפילו את הקטעים הקומיים או הבידוריים. יוטיוב הפך לזירה בה מוצגים סרטונים מכל המינים והסוגים, כך שלא רק בידור אנחנו צורכים בפלטפורמה זו. כיום ניתן למצוא סרטוני מידע והדרכה על כמעט כל נושא שקיים בעולם: מהחלפת נורה ביונדאי ועד לימוד נגינה על יוקלילי.

הגיוון האדיר הזה ביוטיוב מאפשר לרבים להפוך ליוצרים בערוץ. מהבחינה הזו, ניתן למצוא ערוצים של זמרים, טבחים, כתבים, נגרים והרבה אחרים שפיתחו כל מיני נישות מאד ייחודיות. נראה שיוטיוב יכול להציע לכל אחד ואחת מאיתנו אפשרות כלשהי להתפרסם. השאלה הנשאלת היא האם זה כל כך פשוט? ובכן, לא. למרות שיוטיוב מציע אפשרויות כמעט אינסופיות, אנחנו צריכים לזכור שגם התחרות היא עצומה.

לפני שנחליט שאנחנו פותחים ערוץ, עלינו להגדיר לעצמנו את המטרות שלנו. ישנן כמה מטרות שנוכל להשיג במהלך שכזה:

נוכל לפתוח ערוץ יוטיוב כדי להפוך לכוכבים של ממש. זה מתאים למי שחושב שיש לו אישיות כובשת, תכנים מעניינים והמון רצון ויכולת לעבוד קשה בקידום ממומן ביוטיוב

מטרה נוספת יכולה להיות תמיכה בפלטפורמה נוספת כגון אינסטגרם או פייסבוק. יכול להיות שעיקר הפרסום שלנו לא מגיע מיוטיוב אבל אנחנו עדיין נעזרים בו בשביל להעניק לנוכחות הדיגיטלית שלנו עוד עניין.

עסקים שונים כולל בעלי מקצועות חופשיים ימצאו ביוטיוב הרבה יתרונות. הם יוכלו לפנות ישירות ללקוחות שלהם ולבסס את המעמד שלהם כברי סמכא ובכך לקדם את העסק שלהם.

יוטיוב – איך עושים את זה נכון?

בשביל להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו, אנחנו צריכים לעבור כמה שלבים בדרך. בואו נעבור עליהם ועל הדגשים השונים:

תוכן

התוכן הוא המלך אמר פעם ביל גייטס ולא בטוח שאפילו הוא ידע כמה הוא צדק… לא משנה מה תעשו מסביב, התוכן של הערוץ שלכם צריך להיות טוב ואיכותי. עכשיו, בואו נבין מה זה אומר 'תוכן טוב'. זה אומר למשל תוכן מפוקס וממוקד בהתאם לקהל היעד שלכם. שימו לב שערוצים מצליחים הגיעו לאיזו נוסחה של תוכן והרוב המוחלט של הסרטונים, אם לא כולם, עוקבים אחרי הנוסחה. זה אומר למשל קו אסטטי שיכול להיות עריכה בסגנון מסוים, לוקיישן, אורך הסרטון וכו'. זאת כמובן מעבר לנושא עצמו. שימו לב שגם תוכן מצחיק או אפילו טיפשי יכול להיות איכותי וממוקד. ישנם ערוצים שמריצים מיליוני צפיות רק מסביב לנושא של הריסה וצילום של טלפונים ניידים. האם זה תוכן טיפשי? בהחלט. האם הוא נעשה בצורה מקצועית וממוקדת? כן ולכן זהו תוכן איכותי.

קהל

הקהל שלכם הוא מי שיעשה את הערוץ שלכם. בכל דבר שלא תעשו, אתם צריכים להתחשב בקהל ובנקודת המבט שלו. נסו להבין מה מעניין אותו, מה מסקרן אותו ואיך הוא יכול לעזור לכם. יוטיוברים טובים הם כאלו שיודעים לתת לקהל להרגיש טוב ואז לעצור רגע ולבקש עזרה. העזרה הזו יכולה להיות שיתוף, לייק או אפילו להקשיב כמה שניות לפרסום. תזכרו שאתם צריכים לנהל את הקהל: אתם נותנים לו משהו והוא נותן לכם בתמורה, כאשר מה ניתן ומתי זה לגמרי באחריות ובשליטה שלכם.

נקודה נוספת לגבי קהל היא היכולת להבין אותו מבחינה מספרית ודמוגרפית. יוטיוב מציע לנו מגוון כלים שיכולים לעזור לנו להבין מיהו אותו קהל שצופה בערות שלנו, מתי הוא עושה זאת וכיצד כל סוג קהל מגיב לתכנים שונים. ההבנה הזו תעזור לנו ליצור תכנים טובים יותר ולהשתפר תוך כדי תנועה.

מעטפת שיווק לערוץ

חשוב להבין כיצד יוטיוב עובד. למעשה זהו מנוע חיפוש מצד אחד, ומנגנון המלצות מהשני כאשר אחד משפיע על השני. חשוב אם כן למלא נכון את כל האפשרויות השונות כולל כותרת ותיאור. אלמנטים נוספים יכולים להיות כתוביות שיעזרו לקבל תנועה על חיפושים ספציפיים ואפילו בחירה נכונה של הט'אמבנייל של הסרטון.

מבחינת קידום הערות והסרטונים בו, חשוב להכיר את הכלי החיוני של רכישת צפיות ורכישת מנויים. זה יעזור לנו לפתור את הבעיה שללא צפיות, יוטיוב לא ימליץ על הסרטון וללא המלצות לא נקבל צפיות. רכישת צפיות ומנויים צריכה להיעשות בצורה מאד מקצועית אצל מי שיש לו ניסיון. הוא גם ימליץ לכם על מינון נכון של רכישה שיבטיח לכם שההשקעה תחזיר את עצמה.

לרכישת צפיות ומנויים נקשרה סטיגמה מפני שרבים עושים זאת באופן לא מקצועי ומוגזם. חשוב להבין שכיום לרוב הסרטונים והערוצים המצליחים יש מישהו שמנהל את התחום הזה. אפילו ערוצים מצליחים לא יכולים לעיתים להרשות לעצמם שסרטון מסויים לא יקבל כמות גדולה של צפיות. יש לזה השפעה לא טובה על התדמית של הערוץ כולו.

סיכום

ערוץ יוטיוב מצריך מאיתנו עבודה קשה מהרגע שהתחלנו לתפעל אותו. אחד הדברים המאתגרים ביותר הוא ההתמדה בהעלאה של סרטונים. חשוב לקבוע תדירות רציפה להעלאת תכנים, תוך בניית תכנית אסטרגית ממוקדת לקהל היעד. לכל ערוץ יש את התדירות שלו אבל כלל האצבע הוא שערוצים עם היעדר העלאות שבועיות, הם ערוצים רדומים – ואתם לא רוצים שזה יקרה לכם. אם זה מורכב בעבורכם להפיק סרטון כל שבוע, תוכלו להפיק כמה סרטונים ביחד ולפרסם אותם לפי התדירות שבחרתם. זה יקל עליכם, לפחות בהתחלה, ליצור ערוץ חי ובועט.

אנחנו כבר מחכים לצפות גם בערוץ שלכם!

הוסף תגובה חדשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

WhatsApp chat