טיק טוק מיוזקלי

איך האפליקציה הסינית -טיק טוק שיגעה את המדינה?

אפליקציית טיק טוק היא להיט שהגיע מתאגיד סיני, והפכה לפופולארית במיוחד בשנה האחרונה. התרגלנו כבר שהסינים מפתחים מגוון רחב של אפליקציות ואתרים שהם מעין חיקוי או גרסה מקומית לאתרים מערביים, וכאן זה הפוך! ההיסטוריה של טיק טוק אכן עוברת דרך שירות סרטונים אחר שנקרא מיוזיקלי. זו נרכשה על ידי תאגיד סיני שמפעיל את טיק טוק וגם את דויין DOUYIN. לטיק טוק יש כבר כמות משתמשים שנושקת למיליארד בכל העולם. למעשה, הסלבריטאי שהכי מזוהה איתה הוא כנראה ג'ימי פאלון שהציב בה את אתגר השיח המתגלגל בהשראת מערבונים.

כאן בארץ, האפליקציה תופסת תאוצה באופן מהיר יותר מהממוצע ביתר מדינות העולם המערבי. אבל לפני שנדבר על זה, כמה מילים על טיק טוק למי שנתקל בה בפעם הראשונה.

מי את טיק טוק?

טיק טוק היא אפליקציה שדומה מאד לזו שקדמה לה – מיוזיקלי. היא מאפשרת להעלות סרטונים מאד קצרים ולהציג אותם בלופ. בדרך כלל מדובר בקטעים מצחיקים קצרים, 'ליפ סינק' (שירה על פס קול של שיר ידוע) או קטעים ייחודיים שונים. האפליקציה מאפשרת כמובן גם מופעים חיים (לייב) שמהווים מוקד משיכה נוסף. התוכן שמתקבל בסוף נע בין מצחיק למוזר (ומבדר!) ברמות שונות. הכל מצולם כמובן לאורך, ממש כמו שהמשתמש הממוצע צורך את התוכן. ופה נציין כי הערוצים הם ברובם של אמנים או חובבנים מאד צעירים שמושכים אנשים בגילם.

אפשרויות הרווח ליוצרים בטיק טוק הן מעט שונות מיוטיוב למשל. כרגע, ניתן להרוויח דרך אימוג'יז. המשתמש רוכש חבילת אימוג'יז אותם הוא יכול להעניק למופעי לייב שונים. היוצר יכול להמיר את האימוג'יז בחזרה לכסף וכך להרוויח מהיצירה שלו. חברות מסחריות ומותגים שונים נכנסים גם כן לאט לאט לפלטפורמה ומסתמן שזוהי תהיה דרך נוספת להרוויח ממנה.

טיק טוק לעומת המתחרות

הגורם להצלחה של טיק טוק בארץ הוא לדעתנו היתרון שיש לה על מתחרות וותיקות כמו אינסטגרם ופייסבוק. האפליקציה מאפשרת מצד אחד קשר וויזואלי חזק מאד בין המשתמשים ומצד שני מיידיות הן בשידורי לייב והן בקטעים עצמם שעולים מהר כי הם קצרים. פייסבוק ואינסטגרם (שבבעלותה) מנסות לשפר את המיידיות והקשר הישיר בין המשתמשים. הם הבינו שדווקא הפוסטים הפחות מושקעים הם אלה שהכי אנושיים ומושכים. הבעיה היא שהפוסטים הרגילים נהיו מאד מושקעים ולא טבעיים. התשובה של שתי הפלטפורמות הוותיקות הייתה כמובן הסטוריז. זה עוזר להן להילחם בבריחה של צעירים מהרשתות הללו. פייסבוק אפילו השיקה מתחרה למיוזיקלי אבל הוא לא הצליח כמו טיק טוק כמובן. לשוק הישראלי יש קצב תזזיתי ותוסס ואפליקציה כמו טיק טוק הגיעה בדיוק בזמן בשביל אותם משתמשים שלא מצאו את עצמם מסופקים בפלטפורמות הישנות יחסית.

קידום בטיק טוק

כמו בכל פלטפורמה של רשת חברתית, גם כאן ניתן לקדם את עצמנו בתור אמנים או עסק או אפילו להרוויח ישירות מהצפיות בנו. הדבר המתבקש הוא שגם כאן נוכל להשקיע בפיתוח ערוץ מקצועי שייתן לנו יתרון על המתחרים. הבעיה היא שאין הרבה ניסיון כיום לגבי קידום בפלטפורמה ולכן הדבר הכי טוב ואחראי שניתן לעשות הוא לפנות למי שבכל זאת יש ניסיון בטיק טוק מאז הקמתה כמו גם ניסיון עשיר על פני פלטפורמות שונות. לחברת יוהו יש ניסיון כזה. ישנן אפשרויות קידום בשלושה פרמטרים: צפיות עוקבים ולייקים. ההמלצה היא כמובן לשלב בין שלושתם בכדי לא ליצור חוסר איזון שנראה מלאכותי. החבר'ה ביוהו ידעו לבצע את הרכישות לאותן צפיות, עוקבים ולייקים בצורה הכי בטוחה ואמינה ממקורות שנמצאים באזורים שונים והכי חשוב, שרלוונטיים לערוץ.

רכישה של חבילות קידום בטיק טוק היא דרך מעולה לקפוץ על ההזדמנות של הפלטפורמה החדשה לפני שתהפוך לצפופה מאד ביוצרים רבים. טיק טוק היא אמנם פלטפורמה עשירה עם המון יוצרים מוכשרים, אבל היא במגמת צמיחה מדהימה, ביחוד בארץ, וזה מבטיח מקום לעוד הרבה יוצרים להצטרף ולהתקדם. בהצלחה!

הוסף תגובה חדשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

WhatsApp chat