אחת מצורות השיווק המעניינות ביותר שיש היום היא באמצעות הרשתות החברתיות ובראשן עומדת כמובן פייסבוק.
החשיפה בפייסבוק מגיעה למשתמשים בצורה נעימה ורלוונטית לנושאים שמעניינים אותם.
היכולת לבצע פילוחי קהל למשל, הופכים את מודעות הפייסבוק למאוד רלוונטיות ולכן הן נטמעות טוב בפיד ומתקבלות יחסית בצורה חיובית.
האפשרויות והכלים הרבים שנמצאים בדף העסקי הופכים אותו לחלק הכרחי בכל אסטרטגיית שיווק, בין אם אתם משתמשים בקמפיין הממומן או לא.
הקמת הדף ושימוש בכל האלמנטים שלו היא חינמית לחלוטין ולכן אין בעצם מה להפסיד מכך.
תופעה נפוצה בקרב בעלי עסקים שמפעילים דף פייסבוק היא שהם די מתברברים בין כל האפשרויות.
במקום שהדף העסקי יביא להם תוצאות, הוא גורם להם למעמסה והם לא רואים כל תמורה ממנו.
במאמר הזה, נביא לכם חמש דרכים שונות בהן תוכלו לקדם את הדף שלכם כך שיהיה מלא חיים, תנועה ויהיה מקור ללקוחות והרבה פרנסה.
תוכלו לבחור לבצע רק כמה מהדרכים, אבל אין מניעה להשתמש בחמשתן ביחד כי הן משלימות האחת את השנייה.
דף פייסבוק עסקי – כיצד להצליח?
העצות שלהלן מיועדות לכל מי שמפעיל דף עסקי בפייסבוק, החל ממי שרק פתח אותו בשבוע שעבר וכלה במי שכבר הריץ קמפיינים רבים.
אנחנו בטוחים שכל אחד יוכל לקחת מכאן מידע שיעזור לו לאסוף עוד כמה לקוחות מבין מיליארדי הגולשים שנמצאים בפלטפורמה הזו. יאללה, מתחילים:
1. קדמו את הפרופיל האישי שלכם
אם אתם בעלי עסק או מפעילים דפי פייסבוק עסקיים לאנשים אחרים, אתם בוודאי יודעים שאת ההתחברות עצמה לפלטפורמה אתם עושים כאנשים פרטיים.
זהו לא רק עניין טכני, יש מאחוריו גם מהות. פייסבוק היא בראש ובראשונה רשת חברתית, מקום של חיבור בין אנשים.
גם אם המטרה שלכם היא עסקית נטו, תהיו חייבים לקדם פרופיל אישי.
ישנם רבים שפותחים פרופיל רק בשביל לפתוח דף עסקי, כשלרוב מדובר באנשים שאוהבים פרטיות, שחיו טוב לפני הפייסבוק ויחיו טוב גם אחריו. מה שמומלץ למי שלא רוצה 'לערבב' את חייו האישיים עם אלו העסקיים הוא לפתוח פרופיל לו נקרא לצורך המאמר 'עסקי חברתי'.
זהו פרופיל איתו תתחברו עם לקוחות, לקוחות פוטנציאלים, ספקים, עובדים ואנשי מפתח שונים בתעשייה שלכם כולל עסקנים או פעילים שונים.
הפרופיל הזה יאפשר לכם להציג את עצמכם כבעלים או עובדים בעסק ולשתף ממנו תכנים.
בפרופיל האישי ניתן להתחבר עם עד חמשת אלפים איש ואין סיבה שלאט לאט לא תגיעו לזה.
כיצד כל זה יעזור לדף העסקי?
- תוכלו להזמין חברים מהפרופיל האישי ללחוץ לייק על העמוד העסקי.
- תוכלו לשתף איתם נושאים קרובים או משיקים לאלו של העסק שלכם. כך אותם חברים גם ירצו לעקוב אחרי הפוסטים שלכם.
- דרך חברי הפייסבוק של הפרופיל ה'עסקי חברתי' הזה תוכלו למשל לקבל עזרה בגיוס עובדים חדשים או להודיע בצורה פחות פורמלית על מבצעים או כל מיני חדשות עסקיות.
חשוב: התייחסו לפרופיל הזה ולכל חבריו כאל חברים או מכרים אמיתיים שיש לכם. אל תספימו אלא תכתבו דברים מעניינים, תקשיבו לאחרים והיו מנומסים. מכיוון שזהו פרופיל עסקי, רצוי לכם גם לשקול אם אתם באמת חייבים עכשיו להגיב על נושאים פוליטיים או חברתיים.
אתם לא רוצים להיתקל בזעם של קבוצות שונות באוכלוסייה, אתם כאן בשביל לקדם את העסק שלכם.
2. שיפור הנראות
השקיעו בדף העסקי שלכם בפן העיצובי והאסתטי. זה מה שיעשה את ההבדל בין דף שנראה חובבני לדף שנראה מקצועי.
אתם תיווכחו מהר מאוד שזה יאפשר לכם לגייס יותר עוקבים, צפיות לפוסטים, לייקים וכו'
- דאגו לתמונות מעולות. בחלק מהמקרים שווה להזמין צלם מקצועי ליום צילום. מה שיעניק לכם תמונות טובות של העסק, שלכם ושל הצוות וכמובן של המוצרים.
- העזרו בגרפיקאי מוכשר עם ניסיון. לא תאמינו מה יכולות לעשות כמה נגיעות גרפיות לתמונות או פוסטים. לעיתים זה ההבדל בין זה שיקראו את המודעה לבין זה שהיא תיחתך כי לא התחשבתם בפורמט למשל.
- מומלץ לערוך באופן מקצועי מידי כמה זמן וידאו תדמיתי שמציג מוצר או שירות. העלות של דבר כזה איננה גבוהה וחומרי הגלם יכולים להיות אפילו תמונות.
בקיצור, עמוד אסתטי הוא מה שיהפוך אתכם, לפחות בפייסבוק, לעסק אמיתי.
3. הכירו והשתמשו בכל הכלים של הדף העסקי
פייסבוק מעדכנת באופן שוטף את האפשרויות של הדף העסקי. הכירו אותן והשתמשו בהן:
- הכירו למשל את האפשרויות ליצירת וידאו מתמונות. אתם יכולים בקלות ממש, תוך דקה, ליצור סרטון נחמד שמבוסס על תמונות שקיימות בדף שלכם. סרטון הוא מדיום שמושך צפיות והרבה תשומת לב. בתור התחלה, תוכלו לרכוש צפיות לסרטונים, מה שיסייע לקידום הסרטון ולמינוף העסק.
- הכירו את האפשרות ליצירת חנות. יש לכם אופציה להכניס מוצרים או שירותים, לתמחר אותם ואפילו להציע הנחות שונות. חנות כזאת תעזור ללקוחות שלכם להבין בדיוק מה אתם מציעים, היא תעזור לכם בקידום הדף והיא גם משדרת שאתם עסק רציני.
- הקמת קבוצה – רבים לא יודעים זאת אבל ניתן להקים קבוצה שמשויכת לדף העסקי. קבוצה כזאת יכולה להיות מקום בו דנים בנושאים שקשורים לעסק שלכם. תוכלו לשתף פוסטים אינפורמטיביים מהדף העסקי, לקבל לייקים לעמוד, וליצור תוכן שיזכה לשיתופים.
ישנם עוד כלים נוספים, אבל הרעיון הוא שתמיד צריך להיות עם אצבע על הדופק כי אלו כלים שיכולים לתרום לקידום העמוד באופן ניכר.
4. קמפיין ממומן
פייסבוק מאפשרת לכם לקדם פוסטים של הדף העסקי באופן ממומן. זו אופציית פרסום מעניינת מכיוון שהיא מאפשרת לכם להגיע לקהל יעד מאד ספציפי שמתאים לכם.
הסוד בקמפיינים כאלו הוא לפלח נכון את קהל היעד, ליצור מודעות ייעודיות לכל קהל, ולבסוף ללמוד נכון מהתוצאות מה עבד, מה לא ואיך אפשר לשפר את הקמפיין לפעם הבאה.
תוכלו להתנסות בתקציבים נמוכים ולאט לאט להעלות אותם. אופציה נוספת ומעניינת היא:
5. רכישת עוקבים, צפיות וכו'
אם בעבר זו הייתה אפשרות פחות פופולארית, כיום הדברים השתנו מהקצה אל הקצה עם כניסתן של חברות מקצועיות בתחום.
כאשר אנחנו מקימים דף עסקי או מפרסמים כל פוסט שלא יהיה, אנחנו בעצם 'מתחילים מאפס'.
גם אם נפרסם בקמפיין הממומן, מי שיגיע לפוסט יראה שהוא 'עירום', ללא לייקים, ללא צפיות וללא שיתופים. אנשים נוטים להשתתף בפוסטים מוצלחים ולא כל כך אוהבים להיות הראשונים ששיתפו פוסט, ולכן רכישת לייקים וצפיות מהווה קריטריון משמעותי בעבור דפים עסקיים.
רכישה של שיתופים, חברים, לייקים לעמוד, לייקים לתמונות, לייקים לסרטונים ועוד היא דבר הכרחי משום שכך ניתן לשדר לקהל היעד שמדובר בעמוד פופולארי.
כפי שציינו, השירות שניתן כיום הוא מאוד מקצועי וכולל לייקים, צפיות ושיתופים מפרופילים אמיתיים. תוכלו לפנות אלינו בנושא, ואנחנו נשמח לסייע לכם!
קידום הפייסבוק האישי שלנו – לסיכום,
פייסבוק יכולה לסייע לכם לצבור תנועה ופרנסה לעסק. תפעול הדף העסקי עשוי להיות מהנה ומאתגר.
חשוב לזכור שגם אם אנחנו מפעילים אותו בעצמנו, ישנן פעולות שיחייבו אותנו בספקים חיצוניים.
אלו דברים שללא ספק יחזירו את ההשקעה כאשר החשוב שבהם הוא כאמור רכישה, לפחות התחלתית, של לייקים, שיתופים וצפיות. בהצלחה!
עוד יכול לעניין אתכם: