איך לנהל קמפיין פייסבוק?

אחד הכלים החזקים ביותר בשיווק באינטרנט הוא הפייסבוק. רשתות חברתיות ובראשן הפייסבוק מאפשרות לנו לשווק לאנשים מוצרים או שירותים על גבי פלטפורמה מאד נוחה וזה בזכות מספר סיבות. הראשונה היא שהגלישה בפייסבוק נחשבת לפעילות פנאי. זאת בניגוד לחיפוש במנוע חיפוש שמהווה משימה כלשהי. גלישה בפייסבוק נעשית על בסיס תחומי עניין ואיננה מוכוונת מראש כמו בחיפוש ספציפי במנוע החיפוש. ולבסוף, יותר מהכל, הפייסבוק היא פלטפורמה שמבוססת על אינטראקציות שלנו עם חברים ואנשים אחרים. זה מהווה בשבילנו כמשווקים, קרקע פורייה ליצירת שפה שיווקית שלא רק משתפת דוגמניות ושחקנים אלא את המכרים והחברים של כל אחד ואחת מהלקוחות הפוטנציאלים שלנו.

פייסבוק התחילה את דרכה כרשת חברתית ולאט לאט הוסיפה כלי פרסום ושיווק חזקים ביותר עד שכיום היא מהווה את אחד הכלים העיקריים לשיווק שכמעט אי אפשר בלעדיו. בואו נראה מהם העקרונות לניהול קמפיין פייסבוק מוצלח:

קמפיין פייסבוק – הכלים העומדים לרשותנו

ניהול קמפיינים על גבי כל פלטפורמה שהיא, יכול להיות דבר מורכב ולכן מצריך אסטרטגיה, תכנון נכון והיכרות טובה עם אפשרויות הפרסום. בוא נראה מה ניתן לעשות בפייסבוק (רמז: הרבה!) מבחינת שיווק. להלן הצגה של הכלים והאפשרויות השונות לפי חלוקת נושאים רלוונטיים:

כלי תוכן

הדבר הראשון שיש להכיר על בוריו הם כלי התוכן השונים. פייסבוק מאפשרת לנו לבנות תוכן בצורות שונות ומוסיפה עוד ועוד כלים כל הזמן:

  • קבוצות – נצא מנקודת הנחה שהקמנו כבר את הדף העסקי והגדרנו אותו כמו שצריך. ומה לגבי קבוצה? פייסבוק מאפשרת לנו להקים קבוצה שתהיה קשורה לדף העסקי. בקבוצה הזו ניתן יהיה לדון בנושאים שמשיקים לנושא של העסק שלנו כמו גם להזמין חברים חדשים מקרב חברינו האישיים. הקבוצה הזו יכולה להיות רלוונטית למספר רב של משתמשים, לא רק ללקוחות ישירים שלנו. היתרון הוא יצירת באז ותמיכה באנגייג'מנט של הדף העסקי עצמו מבחינת לייקים, צפיות או שיתופים. זה כמובן יעזור לנו גם בקמפיין ממומן כאשר נפרסם לקהלים הקרובים לנו וננסה להפעיל אותם.
  • תמונות וסרטונים – פייסבוק מנסה להיות הפלטפורמה הכי 'אסתטית' ובשביל זה היא מפתחת מאד את נושא התצוגה והתוכן של תמונות וסרטונים. שימוש בקרוסלות לתמונות הוא מאד מומלץ לקמפיינים. גולשים מתחילים לדפדף בתמונות, מה שיוצר עניין עוד בטרם הם נכנסו לדף או לקישור עצמו. התמונות מספרות מעין סיפור כאשר את סופו צריך לגלות בקישור. סרטונים הם כלי מאד יעיל. הוכח כבר שהניגון האוטומטי של סרטונים 'עוצר' את גלילת הדף על ידי המשתמש ומאפשר קבלת תשומת לב ממנו.
  • חנות – פייסבוק מציעה כלי חנות חזק ביותר שראוי היה לנצל אותו יותר. ניתן להציג מוצרים או שירותים כולל מחיר, הנחות או פרטים נוספים. זה יכול להשתלב נהדר בקמפיינים שמוכוונים חזק על מכירות. זה מפשט את משפך ההמרה כי לא נדרשת עזיבה של הפלטפורמה בשביל לבצע המרה – חשבו על זה בפעם הבאה שאתם מרימים קמפיין ודאגו ליצירת חנות מסודרת בדף העסקי.

פילוח

כאן מדובר על כלי שפייסבוק הביאו לידי אמנות והם מובילים בו. הרעיון המרכזי הוא לבנות לעצמנו קהלי יעד לכל קמפיין. את הקהלים אנחנו בונים על ידי פילוחים שונים שמתבססים על:

  • מקום מגורים
  • השכלה
  • תחביבים ותחומי עניין
  • ספרים, סרטים, תוכניות טלוויזיה וכל העדפה תרבותית אחרת
  • שפה של המשתמש
  • גיל ומין

זו רק רשימה חלקית. מה שחשוב לזכור הוא שבניית הקהלים הינה תהליך שיכול לקחת זמן. הבעיה היא תמיד למצוא קהל שהוא גם מפולח מספיק וגם… ובכן, קיים. ישנם קהלים שהם כל כך ספציפיים שקיימים מהם רק שלוש מאות איש בכל המדינה.

ברגע שיש לכם כבר קהל ש'עובד', כלומר שמביא תוצאות טובות לקמפיין שלו, כבר יש לכם נכס. שמרו את ההגדרות שלו (תחת 'קהלים') לקמפיינים נוספים ופתחו הלאה עוד קהלים.

תמחור

בהתאם למטרת הקמפיין, תוכלו לבחור בין שתי שיטות תמחור. חשוב לזכור ולהחליט זאת עוד לפני תחילת הקמפיין. קמפיינים שמוכוונים למיתוג יהיו יעילים יותר בשיטת תמחור לפי צפיות (CPM כאשר המדד הוא לאלף צפיות במודעה). פייסבוק יאפשרו לכם למקסם חשיפה למודעה שלכם גם אם היא לא תקבל קליקים באופן ישיר. כך תוכלו לשלם פחות להופעה וגם לאותת לפייסבוק ש'זה בסדר' שאתם לא מקבלים הקלקות רבות.

השיטה השנייה מתאימה למי שמגדיר המרות ספציפיות כגון מכירות או השארת פרטי קשר. קמפיינים כאלו ידרשו מכם תמחור להקלקה (CPC) שהוא היותר נפוץ. את מחיר ההקלקה אתם מכניסים לתחשיב שלכם הכולל את יחס ההמרה והרווח (או השווי לכם) מכל המרה כזו. לפי זה תגדירו את הCPC הרצוי לכם.

מעקב

אחד הדברים החשובים ביותר בכל פעילות שחוזרת על עצמה היא היכולת לנתח וללמוד בשביל הפעם הבאה. פייסבוק מציעה לכם כלים חזקים ביותר שמרוכזים תחת הINSIGHTS. תוכלו לעקוב שם אחר ביצועי הקמפיין שלכם מבחינת צפיות או הקלקות, אם זה לפי זמן או עוד משתני פילוח שונים של הקהל שלכם. תוכלו גם לראות נתונים שונים של דפים מתחרים הקרובים אליכם בתחום. זה יאפשר לכם לקבל השראה וללמוד לא רק מהטעויות וההצלחות שלכם, אלא גם של מתחריכם!

סדר של הקמפיין

עכשיו כאשר עשינו סדר בכלים העומדים לרשותנו, בואו ננסה לבנות סדר עבודה נכון להתנהלות שלנו בקמפיין. ללא סדר כזה אנחנו נתחיל לקפוץ בין נושאים ופעולות שונות.

מטרות

אחד הגורמים לכישלון של קמפיינים רבים הוא אי הצבת יעדים ברורים. הציבו לעצמכם יעדים לקמפיין שנגזרים מהיעדים של העסק ותומכים בהם. היעדים הללו יכולים לכלול יעדי המרה או כל דבר אחר כולל חשיפה. אז נכון, קצת קשה להבין אם 'יעדי החשיפה' שלנו הביאו את התוצאה הדרושה. חשוב להבין אבל שהקושי בניתוח היעדים לא אמור למנוע מאיתנו להציב אותם.

תקצוב ובניית הקמפיין

הרעיון הוא לחלק תקציבים לתת קמפיינים לפי המטרות שהגדרנו ולדבוק בכך. אם אתם מרגישים שאתם כל הזמן מתערבים ומשנים דברים בקמפיין, זה סימן שאתם עובדים במחזורי תקופות גדולים מידי. שינויים תכופים לא מאפשרים לכם קבלה של נתונים סדירים ולמידה מהם. צרו קמפיין, רוצו איתו עד סוף התקופה שקבעתם ואז תנתחו אותו, מה שמביא אותנו ל:

ניתוח ולימוד

בסוף תקופת הקמפיין שבו על הנתונים מהINSIGHTS ונסו להבין באילו יעדים עמדתם ומה דורש שיפור. הכניסו את מה שדורש שיפור למטרות של הקמפיין הבא. חשוב מאד לבחור כמה נתונים מסויימים אותם תבדקו ותשוו בין קמפיין לקמפיין. הזהרו לא לטבוע בים של נתונים. בשביל להגיע למסקנות מועילות, השאירו את הניתוח המעמיק של הנתונים לזמן מוגדר, אחרת יש לזה נטייה להשתלט עלינו

שנסכם?

פייסבוק מאפשרת לנו עולם ומלואו מבחינת שיווק. חשוב מאד לגשת לניהול הקמפיין כאשר אנחנו מכירים את הכלים מצד אחד, ואנחנו כבר סגורים על תוכנית העבודה שלנו מהצד השני. כמו כל דבר, ניהל קמפיין פייסבוק זו מיומנות נרכשת. אל תתייאשו אם בהתחלה אתם לא מגיעים לתוצאות מספקות. התחילו לעבוד עם סכומים קטנים והחשיבו אותם כדמי לימוד. שיהיה בהצלחה!

ניהול קמפיין בפייסבוק

הוסף תגובה חדשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות

WhatsApp chat