זה לא משנה אם אתם רוצים לתחזק עמוד אינסטגרם פרטי כדי להראות לעולם מי אתם, או שהאינסטגרם בשבילכם הוא אפיק נוסף לקידום ושיווק העסק – הדרך היחידה לעשות את זה היא להביא כמה שיותר עוקבים באינסטגרם שילחצו על כפתור ה-Follow, יהפכו לעוקבים של הדף שלכם ויקבלו באופן קבוע את המסרים שלכם ישירות לפיד.
בדיוק על הצורך הזה מנסים לענות מנהלי העמודי האינסטגרם בדרכים יעילות יותר ופחות וגם בדרכים לא כל כך כשרות תמיד, כשתוך כדי הרבה שוכחים את הדבר הכי חשוב – העיצוב והנראות של פרופיל האינסטגרם.
אינסטגרם היא פלטפורמה מאד ויזואלית ומי שמבין את זה ויודע לעצב את הפרופיל שלו בצורה מקורית ומעניינת שנותנת לעוקבים ערך מוסף, לגמרי יכול למשוך כמות יפה של עוקבים ולהגדיל את החשיפה.
הרעיון הוא לא רק להעלות תמונה אחת יפה, אלא ליצור רצף עם רעיון עיצובי ברור שמושך את העין ויוצר סיפור של ממש.
נשמע מסובך? יש כאלה שחושבים שזה עסק למומחים בלבד, אבל ברגע שמבינים את הפואנטה, זאת ממש לא בעיה לעשות את זה בעצמכם.
בואו נגע בדברים החשובים ביותר לעיצוב פרופיל האינסטגרם שלכם.
תכננו מראש את עיצוב העמוד שלכם
הדבר הראשון שחשוב לזכור, הוא שלא ניתן לשנות את הסדר של התמונות באינסטגרם אחרי שהן עלו ולכן חשוב מאד לתכנן מראש ולהבין בדיוק איך אתם רוצים שרצף התמונות יראה.
הדבר החשוב ביותר בתכנון הזה הוא למעשה פשוט מאד וזה להבין מה אתם רוצים שהפרופיל שלכם ישדר.
אם את למשל בלוגרית בתחום הקוסמטיקה, חשוב לכוון לפרופיל מאד נקי מדויק וכזה שמשדר סטייל.
אם מדובר בפרופיל של חברת הייטק לצורך העניין, חשוב להקפיד על עיצוב שמדבר יוקרה וטכנולוגיה.
באופן כללי אגב, כשמדובר בפרופיל עסקי, חשוב מאד לבחור בעיצוב שמתכתב בצורה מדויקת עם האופי של העסק ומשדר את מה שהמוצר או השירות שלכם מבטא.
אז, איך עושים את זה נכון? רגע לפני שנגע בכמה עקרונות חשובים, נספר כי יש היום אפליקציות מצוינות שמאפשרות ליצור מראש את הסדר של התמונות אחרי ששיחקתם איתן ובחרתם את הרצף המושלם, ואפילו לתזמן את ההעלאה של כל פוסט כמו UNUM, PLANLOY ו-LATER שבהחלט יכולות לחסוך לא מעט זמן וכאבי ראש מיותרים.
לשמור על קו עיצובי אחיד בחשבון האינסטגרם
הדבר הכי חשוב באינסטגרם הוא לשמור תמיד על שפה אחידה.
הבעיה הכי גדולה של פרופילים בתחילת דרכם הוא שהם נראים הרבה פעמים כמו מיקס לא ברור של צבעים וסגנונות וככה אי אפשר להבין בדיוק מה המטרה של העמוד.
הנה כמה רעיונות לסגנונות עיצוב שאפשר לבחור בהם:
- אינסטגרם במראה וינטג': לפילטרים בסגנון וינטג' יש עוצמה ויופי מיוחדים מאד והם נותנים תמיד תחושה נעימה של נוסטלגיה. לכן הם מתאימים בעמודי אינסטגרם שרוצים לשדר פשטות ויופי של פעם, כמו למשל חנויות רהיטים או בגדי מעצבים. יש מגוון פילטרים מתאימים, החל משחור לבן קלאסי ועד לפילטרים צבעוניים בסגנון צילום ישן.
- עיצוב צבעוני עם טוויסט: אם הולכים על עיצוב צבעוני שהוא כביכול שגרתי, דרך מצוינת להפוך אותו ליוצא דופן זה באמצעות טוויסט בכל תמונה. דוגמא מצוינת היא פרופיל אינסטגרם שכל תמונה בו היא עטיפת אלבום המשתלבת עם רקע מקורי.
- תמונות שיוצרות משפט שלם: החיבור של התמונות באינסטגרם יכול ליצור רצף ממש מגניב ודרך מעולה להשתמש בזה היא באמצעות תמונות שהחיבור ביניהן יוצר משפט שלם, מסר שאתם רוצים להעביר לעולם.
- עיצוב אופנה: כשאנחנו מדברים על אינסטגרם שהמטרה שלו להראות לעולם סגנונות אופנה כמו למשל עמודים של ביגוד והלבשה או של איפור וקוסמטיקה, חשוב מאד להראות עיצובים נקיים, כמובן עבודה איכותית, אבל הכי חשוב צילום ברמה הגבוהה והמקצועית ביותר שיש. לא, זה לא חייב להיות צילום מקצועי בהגדרה, גם צילום איכותי בטלפון ששומר על קו אחיד יעשה את העבודה.
- נופים ומקומות בעולם: אין דבר שעושה לנו את זה יותר מנופים ומקומות בעולם שעושים חשק לבקר בהם ועמודי אינסטגרם כאלה מדברים בשם עצמם. גם כאן חשוב לזכור שהתמונות צריכות להיות מאד נקיות וחדות ובעלות קו אחיד וברור.
- חזרה על צורות ומוטיבים: דרך מצוינת ליצור שפה אחידה וברורה היא דרך ויזואלים וצורות שחוזרות על עצמן. יש מותגים שעושים זאת בהתאם למוצר או ללוגו ובחשבונות פרטיים זה יכול להיות כל דבר שחוזר על עצמו ומסקרן את העוקבים לגבי מה שיבוא בהמשך.
- שימוש בפילטרים: חשוב לזכור שממש לא חייבים להיות מעצבים בשביל ליצור תמונות יפות לאינסטגרם. אם יש לכם עין טבעית לצילום תוכלו בקלות לצלם תמונות איכותיות ולערוך אותן עם פילטרים שונים לבחירתכם דרך האינסטגרם עצמו או באמצעות אפליקציות כמו VSCO או SNAPSEED המאפשרות עריכה ושינוי של תמונות לפני ההעלאה.
השקיעו בלבוש
בין אם זה אתם בעצמכם או אנשים אחרים שיככבו בפרופיל שלכם, אל תשכחו להתאים את הביגוד והנעלה ללוקיישן ולסיטואציה.
שווה בנוסף לעשות מחקר קטן לפני שאת מגיעים למקום מסוים ולהבין מה יתאים ללבוש בו, איזה האשטגים ילכו טוב ביחד ואיזה נקודות הכי שוות לצילומים שם.
זה אולי מצריך מכם עוד קצת מאמץ, אבל אחרי שהתמונות יעשו רעש ויביאו עוד ועוד עוקבים זה בטוח ישתלם!
זכרו תמונה טובה מביא איתה הרבה לייקים באינסטגרם שלכם!
האם חייבים להשקיע בעיצוב?
כן! אינסטגרם זאת פלטפורמה שהיא כל כולה עיצוב וניראות ויזואלית ואם העיצוב לא מושלם הפרופיל פשוט לא ימריא.
לעומת זאת אינסטגרם עם עיצוב איכותי ימשוך עוד ועוד עוקבים ואפילו יגרום לאחרים לנסות לחקות אותו, ככה שאפשר להעביר באמצעותו כל מסר שרוצים.