הכירו את ערוץ IGTV שמעמיד תחרות רצינית ליוטיוב

מזה כמה שנים ששיווק באמצעות וידאו הוא נושא חם. לפניו, היינו נעזרים בתמונות וטקסטים בשביל להעביר מסרים שיווקיים. לאחר מכן הייתה גם מעט אנימציה בסיסית (זוכרים את הפלאש?), אבל זהו בערך. עם ההתפתחות והעלייה במהירות החיבורים לרשת כמו גם מכשירים ניידים שתומכים בווידאו, נכנסו הסרטונים וקטעי הווידאו לחיינו ומעולם לא עזבו.

עד עכשיו הייתה זאת יוטיוב ששלטה בתחום ביד רמה. פלטפורמת הסרטונים העיקרית נרכשה על ידי גוגל ומרכזת בה את רוב יוצרי התוכן בפורמט הזה. יוטיוב החליפה צפיה בטלוויזיה מצד אחד ומהצד השני סיפקה ‘שדרוג’ לתוכן טקסטואלי או ויזואלי. אתרים רבים נעזרים בערוץ יוטיוב תומך בשביל הדרכות, הדגמות, ופרסומות שונות.

עולם הסרטונים עבר עוד מיני מהפיכה עם הצגת הסטורי שקיים כיום באינסטגרם, פייסבוק ואפילו יוטיוב. מדובר בסרטונים קצרים שנשארים באוויר למשך 24 שעות. הפורמט הזה הפך לדבר החם בכל הרשתות החברתיות. עכשיו אינסטגרם מנסה להיכנס עם שירות חדש יחסית – הIGTV (אינסטגרם טי ווי). זהו שירות שיצא לראשונה כבר לפני כשנתיים והוא חדשני וייחודי מכל מיני סיבות. הוא לא בדיוק טלוויזיה, לא בדיוק סטורי ומתיימר למשוך צופים מיוטיוב, כלומר מגוגל, לאינסטגרם שהיא בבעלות פייסבוק. כמו בכל שירות או פלטפורמה חדשים, גם כאן יש הזדמנויות שמי שיבין וינצל ראשון – ירוויח. רכישת שירותים ל IGTV נהיית גם כן יותר נפוצה אבל חשוב להבין מה הם הצרכים בכדי לדעת להחליט נכון בין קניית צפיות לIGTV או לייקים למשל.

האם IGTV הוא ה’יוטיוב של האינסטגרם’?

במילה אחת – לא, אבל המשיכו לקרוא.

הIGTV הוא שירות מאד ייחודי מכמה היבטים. בואו נעבור עליהם:

  1. פורמט – השירות צמח מתוך האינסטגרם שזוהי פלטפורמה שנועדה לניידים ולצילום אנכי. IGTV הוא שירות סרטונים שמשלב וידאו ממושך של כמה דקות עם פורמט צילום שמזכיר סטורי או פוסט בפיד. בשלהי 2019 נוספה האפשרות להעלות ולצפות בסרטונים אופקיים בIGTV אבל יש להניח שהצפייה מניידים תעודד גם יצירה של סרטונים שצולמו בהם. יוטיוב מהבחינה הזו הם ‘FOLLOWERS’ עם הכנסת אפשרות לצפייה אנכית של סרטונים.
  2. השתלבות בפלטפורמת האינסטגרם – סרטוני הIGTV משולבים בצורה מאד מתוחכמת באפליקציית אינסטגרם וכאנשי שיווק כדאי לנו להכיר זאת. ראשית, הסרטונים מקבלים משבצת גדולה יותר בחיפוש. הסרטונים יכולים להיות מקושרים לסטורי ולחלוק איתם את הלייקים והתגובות. עוד קישור מעניין הוא בפיד עצמו. הסרטון יכול להיות מוצג בפיד כאשר לאחר דקת צפיה יש אפשרות להמשיך לצפות בו בIGTV. זה מצריך מאיתנו כיוצרים מחשבה על מבנה הסרטון כאשר הדקה הראשונה יוצרת את הסקרנות והמחויבות להמשך צפיה. את סרטוני הIGTV ניתן לשתף באופן ישיר עם משתמשים אחרים. שוב, גם ביוטיוב לכאורה ניתן לשתף סרטון אבל זה נעשה לרוב על ידי יציאה מהפלטפורמה, נניח לוואטסאפ, דבר שמסרבל את הפעולה.
  3. חוויה ממכרת – הצפייה בIGTV שונה ממה שהורגלנו מפלטפורמות אחרות. אז נכון, גם ביוטיוב יש המלצות צפיה אבל לא באותה רמה. הIGTV מחבר לנו סרטון אחרי סרטון לפי ההעדפות שלנו ומבלי שנצא לאזור ‘שקט’ כמו ביוטיוב. מהבחינה הזו, מדובר על צפיה רציפה בסרטונים שמאד מעניינים אותנו מכיוון שהם מותאמים לנו.
  4. אורך הסרטונים – הIGTV לא מתעתד להחליף את יוטיוב או נטפליקס. זה לא המקום לשבת ולצפות בסדרה של כמה עשרות דקות. בשביל הצורך הזה יש את פייסבוק WATCH. אורך הסרטון מוגבל כרגע ל10 דקות לחשבונות קטנים ובינוניים ועד שעה לחשבונות גדולים. בעתיד, הכוונה היא להסיר את המגבלות על האורך. למרות זאת, הצפי הוא שצפיה ארוכה תתבצע בפייסבוק.
  5. פרסומות – כרגע השירות נקי מפרסומות. לפי הצהרות שונות מבכירים באינסטגרם, ניתן להבין שהכיוון הוא בהחלט להכניס פרסומות ו/או אפשרויות שונות להפיק רווח מהסרטונים. בהצהרה אחרת נאמר שהכוונה היא שגם יוצרים יוכלו בעתיד להרוויח מהפלטפורמה.

ערוץ IGTV ושיווק עסקים

מבחינתנו כאנשי שיווק, הIGTV מהווה הזדמנות. ראשית, כל פלטפורמה חדשה מהווה הזדמנות להיכנס ולבסס בה מעמד לפני שהיא מוצפת במתחרים או בפרסומות. ממש כמו בכל הרשתות החברתיות, גם כאן יש למעשה מלחמה על העין וזמן המסך של המשתמש. האלגוריתם האחראי על החשיפה ניזון מנתונים שונים של חשיפה ומעורבות. בשביל להגדיל את הסיכוי שלנו להגיע לתוצאות ויראליות, אנחנו צריכים לדאוג שאנחנו מקבלים חשיפה ראשונית כלשהי.

מומלץ להיעזר במגוון שיטות בשביל לקדם את ערוץ הIGTV שלנו. פעולת הקידום תהיה דומה למה שהכרנו מרשתות אחרות – שיתופים בפלטפורמה, קישורים נכנסים מבחוץ, המלצות ועוד. בשביל לדאוג שאנחנו נמצאים צעד אחד לפני המתחרים, רצוי לשקול גם שירות של רכישת צפיות, לייקים או דברים נוספים. דבר אחד חשוב לזכור והוא שרכישות כאלו עושים אצל מי שיש לו ניסיון מוכח והיכרות מעמיקה עם השוק.

0

שלום לך

 יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

עוד אין לך חשבון?

להתחבר בעזרת