עבור שירותים נוספים או שירותים בהתאמה אישית - הזמינו כאן

חשיבות הגדלת העוקבים ברשתות החברתיות

בחורה ברשתות חברתיות

המאמר הזה יעסוק בקידום ושיווק דרך רשתות חברתיות. זהו נושא שנוגע כמעט לכל מי שעורך פעילות כלשהי באינטרנט. רשתות חברתיות הן כבר מזמן שם המשחק בכל מה שקשור לשיווק אונליין. הרשתות הללו מאפשרות לצאת בקמפיינים נרחבים תוך שאנחנו משתמשים בקשרים החברתיים של קהל היעד שלנו כקטליזטור להשגת היעדים של הקמפיין.

כאשר אנחנו פותחים חשבונות ברשתות השונות, חשוב להבין ולהציב מטרות שיווקיות שניתן יהיה להשיג. הגדרה של מטרות כאלו מראש הופכת את ההשקעות העצומות בכוח אדם ובממון לכדאיות.

ישנם עסקים שמנהלים חשבונות רבים על פני מספר רב של רשתות חברתיות. ישנם עסקים שמתמקדים ברשת חברתית אחת. בכל מקרה, חשוב להבין באופן עקרוני כיצד עובד המכניזם הבסיסי ברשתות הללו וכיצד לרתום אותו לטובתנו. המשיכו לקרוא בכדי לגלות כיצד לעבוד בחכמה באמצעות הרשתות החברתיות השונות.

לייקים, אגודל למעלה ועוד

הרשתות החברתיות הן בעצם מקום מפגש וירטואלי של שני דברים: אנשים ורעיונות. אנחנו כמפרסמים מגיעים אל הזירה הזו כאשר יש לנו מטרות ברורות וכאן מצוי לפעמים שורש הבעיה. המשתמשים ברשתות החברתיות נמצאים שם בכדי לממש את ייעודם, אנחנו לכאורה רק מפרסמים שם. צורת ההתנהגות והגלישה של משתמש תלויה במשתנים רבים שקשה יהיה לנו להבין כמנהלי קמפיין. הרשתות השונות כגון פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם או אפילו טוויץ' מנהלות אלגוריתמים מאד מתוחכמים בכדי להזין את הפיד של המשתמשים השונים בתוכן שיהיה להם מעניין הן אינטלקטואלית והן רגשית.

האתגר להגיע עם תוכן 'נכון' לכל משתמש ומשתמשת הוא מה שמפריד בין רשתות חברתיות ש'עשו את זה' לבין כאלו שנעלמו מן העולם.

המרוץ אחרי הלייק

משתמשים רבים, בין אם הם מפרסמים מקצועיים או שלא, מנהלים מרוץ אחרי תגובות ספציפיות לפוסטים ספציפיים. זה מה שאנחנו אוהבים לכנות 'המרוץ אחרי הלייק'. הרעיון הוא לתת לאלגוריתם הפרסום האורגני אינדיקציה חיובית לגבי הפוסט, התמונה, הסרטון או כל צורת פרסום אחרת. כך אנחנו מקווים למשוך פרסום על ידי הפלטפורמה שבתורו ישיג עוד תגובות כגון לייקים, שיתופים ועוד. כך אנחנו מקווים להגיע למה שנקרא 'וויראליות' – צמיחה של הפרסום ממשתמש למשתמש ללא צורך ב'עזרה' נוספת כגון פרסום ממומן או תשלום בעבור לייקים או תגובות.

המרתון האמיתי

הבעיה בתהליך כזה של ויראליות הוא שכל המאמץ שהשקענו יורד למעשה לטמיון לאחר שהפרסום חדל מלהיות רלוונטי. כל הניסיון מראה שאין שום 'צבירה' של אינדיקציה חיובית כלפי חשבון עסקי ברשתות חברתיות מקמפיין לקמפיין. במילים אחרות – למרות שמשתמשים אוהבים את התכנים הספציפיים שלנו, הם לא יחשפו אליהם אפילו אם הם יהיו מתאימים להם. הדבר הזה יוצר מעגל של השקעה אדירה בפרסומים שונים כאשר בסוף אנחנו מגלים שההחזר איננו גבוה. זה לא שלא מגיעים אלינו לידים, פניות וסתם תנועה, לא. פשוט המאמץ שנדרש להשיג זאת הוא גבוה מאד.

משנים אסטרטגיה

כמו בהרבה דברים בחיים, גם בשיווק ברשתות חברתיות שווה להיות יסודי, להשקיע הרבה בהתחלה ולקצור את הפירות לאחר זמן.

השקעה בפוסטים שמקדמים מעקב אחרי הדף היא קשה. יותר קל לשכנע משתמש לתת לייק קטן מאשר לעקוב אחרי החשבון. אבל בזאת לא נגמרת הבעיה. בשנים האחרונות הוסיפו הרשתות החברתיות עוד שכבה של 'מעקב' אחרי הדפים או החשבונות. ביו טיוב נוסף הפעמון שנותן אינדיקציה לעדכון. בפייסבוק נוספו אפשרויות מעקב אחרי דפים כאשר ניתן אפילו לעקוב אחרי דפים ללא שסימנו עליהם לייק.

יצירה של תוכן שמביא למעקב אחרי החשבון, הדף העסקי או הערוץ היא קשה. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא יצירת קשר אישי והזדהות עם דמות מסוימת שמבקשת מהמשתמש לבצע את פעולת המעקב. שימו לב שלעיתים גולשים יוותרו על לייק לפרסום עצמו אם הם יתבקשו לעקוב אחרי הדף או החשבון.

האם זה משתלם?

מדוע אם כן להשקיע בתוכן שלמעשה לא מפרסם מוצר או שירות אלא בעצם מפרסם את החשבון העסקי, הערוץ או הדף? התשובה היא שזה מה שיוביל לאחר מכן ליותר צפיות בכל תוכן שלא נפרסם בערוץ. משתמשים שלחצו על הפעמון ביו טיוב למשל יקבלו התראות ישירות על תוכן שהועלה מהערוץ. זה אומר דרך אגב, שזה חייב להיות תוכן מעולה. משתמשים שמקבלים התראות בדרך כלל יקבלו כמה התראות לגבי מספר ערוצים. הם רוצים לקבל את התוכן ברמה לה היו מורגלים. אם לא, הם מאד רגישים לירידה ברמה ונוטים לעזוב את הערוץ.

בהנחה שעברנו את כל זה והצלחנו להגיע ולהיות דף עסקי, ערוץ או חשבון אינסטגרם שאחריו הם עוקבים, השגנו את היעד. הפרסומים השונים שלנו מעתה יהיו הרבה יותר יעילים. למעשה, נוכל להקדיש יותר משאבים כלכליים ליצירת התוכן מאשר לתשלום בעבור הפרסום שלו. מהבחינה הזאת עלינו שלב והגענו למקום בו החזר ההשקעה על הפרסום הוא גדול יותר, אבל אנחנו גם יותר מחויבים. אנחנו נהיה מחויבים לתדירות פרסום ולתוכן מאד איכותי.

סיכום

מי שמנהל חשבון עסקי ברשת חברתית תמיד מתלבט בין פרסום שמטרתו מוצר או שירות ספציפיים לבין פרסומים שנועדו לקבע את החשבון ולהביא אליו עוד עוקבים. כפי שראינו, ההשקעה המשתלמת היא דווקא זאת שלא תביא תוצאות בטווח הקצר. שווה להשקיע בעוקבים שיישארו איתנו לפעמים שנים מאשר להיכנס למעגל הזה של פרסום שמטרתו תמורה מיידית אבל מועטה.

תוכן עניינים

0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות

    שלום לך

     יש למלא את הפרטים על מנת להתחבר

    עוד אין לך חשבון?

    ברוכים הבאים

    הרשמה לאתר YouHoo